tisdag 15 september 2015

En helg i huvudstaden.

Ännu en ny vecka har påbörjats. I helgen var jag med mamma till Helsingfors. Där var vi på inredningsmässan Habitare. Mycket nytänk och snygga inredningsprylar att titta på. Allt från möbler och lampor med alla möjliga former till smörknivar och julgransprydnader i porslin. Är stormförtjust i designmöbler, så det var roligt att gå runt och titta på allt. 

Sedan blev det även lite shopping. Mitt bästa köp var en kofta från Filippa K. Den kostade skjortan, men är 100% Merinoull. Så jag räknar med att den ska hålla mer än fem år och fortfarande se hyfsat ny ut. I skolan har vi nämligen pratat om ull och hur bra det är, vi har nästan blivit hjärntvättade. Vet inte om ni tänker på vad era kläder är för material före ni köper dem. Det är iallafall något som blivit en vana för mig sedan jag började studera till Klädsömmare. 

Här kommer bilder på en bukett jag plockade idag när jag kom hem från skolan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar