söndag 21 oktober 2018

Fula fisken bygelväska

Hejsan hejsan. Idag tänkte jag visa min bygelväska som jag sytt som en uppgift i skolan. Alla fick varsin "ful fisk" av vår lärare i färg och form. Fisken kommer vara vår inspiration i många olika projekt under dessa två år. Vi började med att göra research på vår fisk utan att egentligen veta vad den heter. Så mest vad vi kommer att tänka på när vi ser den, hur vi tror den lever o.s.v. (Längst ner i inlägget finns en bild på min "fula fisk")

Jag fastande för fiskens hår/känselspröten som egentligen täcker hela kroppen. Dessa spröten fick mig att tänka på skägg, därav det röda ylletyget med struktur i form av öglor. Jag köpte även fuskläder och reflextyg. Av reflextyget vek jag små trianglar som jag sydde in i sömmen. Kontrasten mellan ylletyget och fusklädret tycker jag blev rätt så häftigt. Dessutom liknar det lite en öppen mun full av tänder. 

Hoppas ni gillar min väska. Den är ju perfekt nu när det börjar bli mörkt ute på kvällarna.



Bildkälla HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar