lördag 30 april 2016

Stockholm baby

Igår flög jag med mor och far från Vasa till Arlanda. Kändes rätt så ovant att flyga eftersom de var flera år sedan jag flugit senast. Allt gick bra tills vi skulle gå för att hämta vårt bagage. För min stora väska med alla kläder och toalettartiklar var inte där. Så av någon konstig anledning hade min resväska inte kommit med på planet. Så jag har varit utan de mesta av min packning hittills. Men den lär komma imorgon som tur är. 

Idag har vi mest åkt tunnelbana, tåg och spårvagn. Var med mor och far och hälsade på de som jag ska bo hos. Ska nämligen bo på tre olika ställen under dessa tre veckor. Så det är en hel del rutter jag måste lära mig, för att jag ska kunna klara det på egen hand. Kan redan efter en dag konstatera att kollektivtrafiken i Stockholm och Uppsala inte är den lättaste, men nog ska det väl gå.   

Här kommer lite bilder på det. I Midsommarkransen var vi till ett litet Chokladeri som de hette. Där sålde de handgjorda chokladpraliner i mängder och massor. För en chokladfantast som jag var det rena drömmen. 

Kommer bli tre spännande veckor med praktik det här. På måndag börjar det på riktigt. Ska försöka uppdatera så ofta jag hinner och orkar. Så håll utkik efter flera inlägg om du vill se vad jag gör på denna fantastiska resa. 


4 kommentarer: