onsdag 4 maj 2016

Kungsträdgården & Gamla stan

I söndags var vi en sväng till Solna, där hon som jag är på praktik hos har sin ateljé. Det som var så lustigt var dock att hon råkade vara ute och gå med hunden och sin kärlek. Vi skulle ju bara se var ateljén låg, men det slutade med att vi gick fram och presenterade oss. Lite overkligt kändes det nog, eftersom jag länge känt till henne och hon varit lite av en förebild. 

Vi tog även en sväng förbi Kungsträdgården. Där var träden i full blom och det var massor av folk. Första maj är ju något helt annat i Sverige än i Finland. Här är det i princip bara politiskt. Sedan strosade vi runt i Gamla stan och åt både pizza och glass. 

I måndags sade jag hejdå åt mamma och pappa, eftersom de skulle åka hem till Finland. Jag var även första dagen på praktik. Det var nervöst, spännande och roligt. Men jag stortrivs och får göra en massa roligt. 

Här kommer bilder från helgen. På bilden där jag står i Kungsträdgården har jag på mig kavajen som jag sytt skolan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar