onsdag 8 mars 2017

Resten av sportlovet

Trevlig kvinnodag! Nu är det nästan en vecka sedan jag och David kom hem från Äkäslompolo. En toppen sportlovsresa var det minsann. 

På torsdagen hyrde Davids familj en snöskoter. Så jag och D for ut och körde med den. Vi såg lite söta ut, eftersom vi hade likadana bruna Fjällräven jackor som kom med vid hyrningen. Jag hade aldrig suttit på en snöskoter förut, så för mig var det extraroligt. Fick också köra, vilket var ännu roligare än att sitta på. Där bak skumpade det mest och man fick hålla i sig ordentligt för att inte falla av.

David blev nog lite förvånad över hur fort jag vågade köra. För annars är jag en ganska lugn chaufför. Jag vågade gasa upp i 55km/h som mest, men då var det nästan så jag skrek samtidigt. Så jag undrar nog hur det kändes för honom att sitta på när jag körde...haha. 

På fredagen blev det slalomåkning några timmar, innan det var dags att packa ihop sakerna och hoppa på tåget. Jag åker slalom ungefär en gång om året, men det är nog den typ av skidåkning jag gillar bäst. Det var första gången David och jag åkte slalom tillsammans, så en ny upplevelse för förhållandet. Kan säga att det gick betydligt bättre än med vanliga skidor. Fick även åka gondol för första gången. Vi for också ner för den längsta backen som är 3000 meter. Vi åkte lite med Davids syster och hennes kompis också. Medan jag åkte längs de pistade backarna for de i skogen. Tyckte inte att jag behövde leka med livet, så de pistade backarna var perfekt för mig.   

Sedan blev det hemfärd med tåg och vi var framme vid Kokkola tågstation ungefär kl. 02. Visst är det behändigt att åka tåg, men det går ju inte så mycket snabbare. Förutom det där timmarna man annars skulle spendera vid Ikea i Haparanda...haha. Men jag rekommenderar absolut sovkupé på tåg.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar