onsdag 1 mars 2017

Sportlov i Lappland

Hälsningar från ett snöigt Lappland. Jag spenderar sportlovet här med David och hans familj. Natten till tisdag hoppade jag och David på tåget och åkte norrut. Till först hade vi bara bokat vanliga sittplatser, men D fixade så vi fick en sovhytt billigt. Vilket var superskönt eftersom jag bara sovit två timmar innan vi for. Så att få sova i en riktig säng på tåget var fantastiskt. 

Igår var vi och skidade. Jag är ingen skidfantast, och kommer nog inte bli det heller, tyvärr. Men fick nog ihop cirka åtta kilometer, trots skoskavet efter halva vägen. Var nog inte så roligt för D att hänga med mig i spåret. Lär nog ta länge innan det sker igen, kanske bäst för förhållandet...haha. Vi har lite olika fart när vi skidar så att säga. 

Idag har han och jag bakat kanelbullar tillsammans. Roligt var det och bullarna blev otroligt goda. Får se vad vi hittar på imorgon. Blir nog lite slalomåkning ännu under resan. Det är skidåkning i min smak. Går ju lite fortare. 

Hoppas alla andra har ett bra sportlov!




Blev bara telefonbilder den här gången. Orkade inte släpa med kameran på tåget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar