måndag 29 juli 2019

Konstnärliga bilder

På senaste tiden har jag inspirerats av bilder som är lite konstnärliga och annorlunda. Det är svårt att förklara den specifika känslan bilderna ger, men det är kanske just det att bilderna på något sätt talar för sig själva. Stelheten, rörelserna och poserna är annorlunda från normen, med det menar jag det här klassiska sättet du automatiskt ställer dig när någon tar en bild av dig. Bilderna kan innehålla humor, lite surrealism eller objekt som används på ett annat sätt än vad vi är vana att se. Kombinationen av hur fotot är taget (uppifrån, underifrån eller rakt framifrån o.s.v.), hur bakgrunden och förgrunden ser ut, hur människan på fotot står och vilka andra objekt som är med har en stor inverkan på hur fotot känns när du ser det.

Här får ni se några exempel där jag har försökt skapa just denna typ av konstnärliga bilder. Min man David fick stå bakom kameran medan jag instruerade hurudana bilder jag ville ha. Bilderna är tagna i Göteborg i början av mars. Trevlig kväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar