fredag 27 januari 2017

Veckan som gått

Den här veckan har vi planerat inför modeshowen "Not One Name" som vi ordnar nästa vecka i skolan under öppet hus. Det hör till att Beklädnads åk 3 ska ordna en modevisning. Vilket brukar vara mycket uppskattat bland besökarna. Nästan så att folk kommer på öppet hus bara för att se just det. Vi kommer att köra modeshowen kl.10 och 13. Så att så många som möjligt ska få se den. 

Hela modeshowen är uppdelad så att varje studerande på trean har sin egen lilla visning. Mina 10 plagg kommer vara först ut. Har fixat åtta modeller som kommer att gå för mig. Sedan kommer tvåornas plagg tillsammans. Aaa det ska bli så roligt!

 Till vänster är en bild på diademet jag pimpade med pappersblommor igår kväll (inspirerat av Bea). Bilden till höger är frampartiet på min röda klänning som jag sydde till julfesten.

Dagens outfit och den här veckans sömnadsprojekt. Tyget hade jag köpt på handarbetsmässan i Tammerfors för två år sedan. Älskar klänningen och trycket på tyget!

 Planschen till modeshowen har Ben på min klass gjort och logon är min design. Logon håller vi också på och trycker på tygkassar, som kommer säljas i vår lilla butik under öppet hus. 

Högen med kläder på mitt bord. Idag har några av modellerna fått prova plaggen och vi jag har valt vem som ska gå med vilka kläder. Mycket jobb, men roligt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar