söndag 21 april 2019

Påskpost - poscapennor

I år valde jag att skicka riktiga påskkort till närmaste familjemedlemmarna. Jag ritade sju kort med hönor i olika färgkombinationer. Köpte för en månad sedan ett sett med åtta stycken poscapennor. Poscapennan är en permanent marker som är heltäckande, själv tycker jag det påminner om akrylfärg men i pennform. 

Det som är så bra och roligt med pennan är att man kan måla med ljust ovanpå mörkt och det blir heltäckande. Poscapennor fungerar på de flesta material, jag har sett bilder där folk målat på allt från trä till jeansjackor och stenar. När man ritar på papper fungerar det bäst om man använder ganska tjockt papper, eftersom pennan lätt blöter upp pappret. 

På bilderna ser ni påskkorten jag ritade. Testade också att göra ett mönster med en av hönorna i adobe illustrator igårkväll. 
Ha en fortsatt trevlig påskhelg!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar