onsdag 5 oktober 2016

Jeans, jeans & jeans

Jag tycker jeanstyg är såå häftigt, och man kan göra så mycket med det. Nu på senaste tiden har jag fascinerats av vad man kan sy av gamla jeans. Plagg gjorda med lappteknik och där den råa kanten syns är ju bara för snyggt. Blekta jeans, applicerade jeans dekorationer och utklippta hål. Har själv planer på att laga om ett par jeans som jag köpt second hand. Ska bleka dem med klorin, sy fast lappar och sprätta färg på dem. Bara för att jag gillar den råa känslan. Sedan är jag en person som inte vill följa modet så jättemycket och inte heller klä mig i kläder som alla andra har. Jag tar hellre inspiration och tolkar det på mitt eget sätt. Och sedan jag började studera till klädömmare har jag allt mer börjat gilla second hand kläder. 

Bilderna är tagna från Pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar